Друкаваць

Закон Рэспублікі Беларусь ад 15 лiпеня 2015 г. № 305-З "Аб барацьбе з карупцыяй"


ПЛАН

працы камісіі НДІ працы Мінпрацы і сацабароны

па супрацьдзеянні карупцыі на 2019 г.

зацверджана на пасяджэнні камісіі 23 студзеня 2019 г. (Пратакол ад 2019/01/23 1)


п/п

Найменне мерапрыемстваў

тэрмін выканання

выканаўцы

1.

Забяспечыць эфектыўную працу камісіі па супрацьдзеянні карупцыі

пасяджэнне па меры неабходнасці, але не радзей 1 разу ў паўгоддзе

старшыня камісіі

2.

Разглядаць пытанні выканання патрабаванняў заканадаўства па барацьбе з карупцыяй на нарадзе ў дырэктара Інстытута

не радзей 1 разу ў паўгоддзе

старшыня камісіі

3.

Забяспечыць падпісанне абавязацельстваў па выкананні абмежаванняў і мер, накіраваных на папярэджанне і прафілактыку карупцыі работнікамі Інстытута, прыраўнаваным да дзяржаўных службовых асоб

пры заключэнні працоўнага дагавора (кантракта) з работнікам

вядучы юрысконсульт

4.

Разгледзець пытанне аб стане дэбіторскай запазычанасці ў Інстытуце

па выніках працы Інстытута за трэці квартал

гл. бухгалтар

5.

Ажыццяўляць праверку ведаў работнiкаў Інстытута, прыраўнаваным да дзяржаўных службовых асоб, пытанняў заканадаўства па барацьбе з карупцыяй у ходзе правядзення атэстацыі на адпаведнасць займанай пасады

па графіку атэстацыі работнікаў на 2019 г.

атэстацыйная камісія

6.

Забяспечваць аператыўнае рэагаванне і разгляд ва ўстаноўленым парадку зваротаў грамадзян, якія змяшчаюць звесткі аб парушэннях работнікамі Інстытута, патрабаванняў заканадаўства, якія маюць прыкметы карупцыйных праяў

па меры паступлення

загадчык канцылярыя

 

У мэтах выканання пастановы Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 2018/06/28 №502 "Аб унясенні змяненняў і дапаўненняў у Тыпавое палажэнне аб камісіі па супрацьдзеянні карупцыі" 5 ліпеня 2019 года ў 11.00 адбудзецца пазачарговае пасяджэнне камісіі па супрацьдзеянні карупцыі НДІ працы.

Парадак дня:

 


ПОЛОЖЕНИЕ

о комиссии НИИ труда Минтруда и соцзащиты
по противодействию коррупции

1. Дадзенае Палажэнне вызначае парадак стварэння і дзейнасці камісіі па супрацьдзеянні карупцыі ў НДІ працы Мінпрацы і сацабароны (далей - Інстытут).

2. Камісія ствараецца дырэктарам Інстытута ў колькасці не менш за пяць членаў пад старшынствам аднаго з намеснікаў дырэктара.

Намеснік старшыні і сакратар камісіі абіраюцца на пасяджэнні камісіі з ліку яе членаў.

Склад камісіі фарміруецца з ліку работнікаў, якія курыруюць пытанні фінансава-гаспадарчай дзейнасці, эканамічнай дзейнасці, бухгалтарскага ўліку, захаванасці ўласнасці і эфектыўнага выкарыстання маёмасці, кадравай і юрыдычнай працы.

3. Камiсiя ў сваёй дзейнасцi кiруецца Канстытуцыяй Рэспублiкi Беларусь, Законам Рэспублікі Беларусь ад 2015/07/15 № 305-З «Аб барацьбе з карупцыяй», нормамі Тыпавога палажэння аб камісіі па супрацьдзеянні карупцыі, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 26.12.2011 № 1732 (з наступнымі зменамі і дапаўненнямі) іншымі актамі заканадаўства, у тым лiку гэтым Палажэннем, і планам работы на каляндарны (бягучы) год.

4. Асноўнымі задачамі камісіі з'яўляюцца:

акумуляванне інфармацыі аб парушэннях заканадаўства аб барацьбе з карупцыяй, учыненых работнікамі Інстытута, якія пастаянна або часова звязаных з выкананнем арганізацыйна-распарадчых або адміністрацыйна-гаспадарчых абавязкаў (далей - Работнікі па антыкарупцыйнай спісе);

своечасовае вызначэнне карупцыйных рызык і мер іх нейтралізацыі;

распрацоўка і арганізацыя правядзення мерапрыемстваў (плана) па супрацьдзеянні карупцыі ў Інстытуце;

узаемадзеянне з дзяржаўнымі органамі, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, грамадскімі аб'яднаннямі і іншымі арганізацыямі па пытаннях процідзеяння карупцыі;

разгляд пытанняў прадухілення і ўрэгулявання канфліктаў інтарэсаў, а таксама ўнясення адпаведных прапаноў дырэктару Інстытута;

разгляд пытанняў правілаў этыкі работнікамі інстытута (карпаратыўнай этыкі).

5. Камісія ў мэтах вырашэння ўскладзеных на яе задач ажыццяўляе наступныя асноўныя функцыі:

удзельнічае ў межах сваёй кампетэнцыі ў выкананні даручэнняў вышэйстаячых дзяржаўных органаў і кіраўнікоў Міністэрства працы і сацыяльнай абароны Рэспублікі Беларусь па прадухіленні, што ствараюць умовы для карупцыі і карупцыйных правапарушэнняў;

вядзе ўлік тых, хто паступае з праваахоўных і кантралюючых органаў, іншых дзяржаўных органаў і арганізацый і якая змяшчаецца ў зваротах грамадзян і юрыдычных асоб інфармацыі аб парушэннях антыкарупцыйнага заканадаўства Работнікамі па антыкарупцыйнай спісу Інстытута і аналізуе такую ​​інфармацыю;

заслухоўвае на сваiх пасяджэннях кіраўнікоў структурных падраздзяленняў Інстытута аб працы па прафілактыцы карупцыі;

ўзаемадзейнічае з дзяржаўнымі органамі, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, грамадскімі аб'яднаннямі і іншымі арганізацыямі па пытаннях процідзеяння карупцыі;

прымае ў межах сваёй кампетэнцыі абавязковыя для выканання рашэння Работнікамі па антыкарупцыйнай спісу Інстытута, а таксама ажыццяўляе кантроль за выкананнем дадзеных рашэнняў;

распрацоўвае і прадстаўляе дырэктару Інстытута прапановы па прадухіленні альбо ўрэгуляванні сітуацый, у якіх асабістыя інтарэсы Работніка, яго жонкі (мужа), блізкіх сваякоў або сваякоў ўплываюць альбо могуць паўплываць на належнае выкананне Працаўніком сваіх працоўных абавязкаў;

распрацоўвае на сваіх пасяджэннях і ўносіць на разгляду дырэктару прапановы па пытаннях барацьбы з карупцыяй;

інфармуе дырэктара аб якія паступілі ў камісію звестак пра права парушэннях, якія ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных правапарушэннях;

уносіць дырэктару прапановы аб прыцягненні да дысцыплінарнай адказнасці работнікаў, якія ўчынілі правапарушэнні, якія ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйныя правапарушэнні;

разглядае прапановы сябраў камісіі аб удасканаленні метадычнай і арганізацыйнай працы па супрацьдзеянні карупцыі;

выпрацоўвае прапановы аб мерах рэагавання на інфармацыю, якая змяшчаецца ў зваротах грамадзян і юрыдычных асоб, па пытаннях карупцыі;

уносіць дырэктару прапановы аб заахвочванні працаўнікоў, якія аказваюць садзейнічанне ў прадухіленні праяў карупцыяй і іх выяўленні, выяўленні правапарушэнняў, што ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных правапарушэнняў;

ажыццяўляе іншыя функцыі, прадугледжаныя палажэннем аб камісіі.

6. Дзейнасць камiсii ажыццяўляецца ў адпаведнасці з планам работы на каляндарны год, сцвярджаецца на яе паседжаннях.

7. Не могуць з'яўляцца адначасова сябрамі камісіі асобы, якія ўзялі шлюб або знаходзяцца ў адносiнах блiзкай роднасцi або ўласцівасці.

8. Старшыня камісіі:

нясе персанальную адказнасць за дзейнасць камісіі;

арганізуе работу камісіі;

вызначае месца і час правядзення паседжання;

сцвярджае парадак дня пасяджэння і парадак разгляду пытанняў на яе пасяджэннях;

дае даручэнні членам камісіі па пытаннях яе дзейнасці, ажыццяўляе кантроль за іх выкананнем;

неадкладна прымае меры па прадухіленні канфлікту інтарэсаў або яго ўрэгуляванні пры атрыманні антыкарупцыйнай інфармацыі;

У выпадку адсутнасці неабходнай колькасці членаў камісіі на яе пасяджэнні старшыня камісіі прызначае дату новага паседжаньня, але не пазней чым праз месяц з дня не адбыўся пасяджэння.

У адсутнасць старшыні камісіі яго абавязкі выконвае намеснік старшыні камісіі.

9. Член камісіі маюць права:

уносіць прапановы па пытаннях, якія ўваходзяць у кампетэнцыю камісіі;

выступаць на пасяджэннях камісіі і ініцыяваць правядзення галасавання па занесеных прапановах;

задаваць удзельнікам пасяджэння камісіі пытанні ў адпаведнасці з парадкам дня і атрымліваць на іх адказы па сутнасці;

знаёміцца ​​з пратаколам пасяджэння камісіі і іншымі матэрыяламі, якія тычацца яе дзейнасці;

у выпадку нязгоды з рашэннем камісіі падаць у пісьмовай форме асобную думку па разгляданым пытанні, якая падлягае абавязковаму далучэнню да пратакола пасяджэння камісіі;

ажыццяўляць iншыя паўнамоцтвы ў мэтах выканання ўскладзеных на камісію задач і функцый.

10. Член камісіі абавязаны:

прымаць удзел у падрыхтоўцы пасяджэнняў камісіі, у тым ліку фарміраванні парадку дня пасяджэння камісіі;

ўдзельнічаць у пасяджэннях камісіі, а ў выпадку немагчымасці ў іх паведаміць аб гэтым старшыні камісіі;

па рашэнні камісіі (даручэнні яе старшыні) прымаць удзел у праводзімых мерапрыемствах па выяўленні фактаў здзяйснення правапарушэнняў, што ствараюць умовы для карупцыйных правапарушэнняў, а таксама невыканання заканадаўства аб барацьбе з карупцыяй;

не здзяйсняць дзеянняў, што дыскрэдытуюць камісію;

выконваць рашэнні камісіі (даручэння яе старшыні);

неадкладна ў пісьмовай форме паведаміць старшыні камісіі аб узнікненні канфлікту інтарэсаў або магчымасці яго ўзнікнення ў сувязі з выкананнем абавязкаў члена камісіі;

добрасумленна і належным чынам выконваць ускладзеныя на яго абавязкі.

Член камісіі нясе адказнасць за невыкананне або неналежнае выкананне ўскладзеных на яго абавязкаў.

11. Сакратар камісіі:

абагульняе матэрыялы, якія паступілі для разгляду на пасяджэннях камісіі;

вядзе дакументацыю камісіі;

паведамляе членаў камісіі і запрошаных асоб аб месцы, часу правядзення і парадку дня пасяджэння камісіі;

забяспечвае падрыхтоўку пасяджэння камісіі;

забяспечвае азнаямленне членаў камісіі з пратаколамі паседжанняў камісій;

ажыццяўляе ўлік і захоўванне пратаколаў пасяджэнняў камісіі і матэрыялаў да іх.

12. Перашкаджанне сябрам камісіі ў выкананні імі сваіх паўнамоцтваў не дапускаецца і цягне прымяненне мер адказнасці ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі.

13. Пасяджэнне камісіі праводзіцца па меры неабходнасці, у тым ліку для разгляду выяўленых камісіяй у ходзе яе дзейнасці канкрэтных правапарушэнняў, што ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных правапарушэнняў, але не радзей за адзін раз у паўгоддзе. Рашэнне аб скліканні камісіі прымаецца старшынёй камісіі або па прапанове не менш за адну траціну яе членаў.

У ходзе пасяджэння разглядаюцца пытанні, звязаныя:

з усталяванымі парушэннямі Работнікамі антыкарупцыйнага заканадаўства;

з захаваннем парадку ажыццяўлення закупак тавараў (работ, паслуг), падрадных таргоў;

са станам дэбіторскай запазычанасці, абгрунтаванасцю расходавання бюджэтных сродкаў у Інстытуце;

з правамернасцю выкарыстання маёмасці, работнікамі Інстытута;

з абгрунтаванасцю заключэння дагавораў на ўмовах адтэрміноўкі плацяжу;

з урэгуляваннем альбо прадухілення канфліктных інтарэсаў;

Акрамя пытанняў, указаных у частцы другой гэтага пункта, на пасяджэнні разглядаюцца іншыя пытанні, якія ўваходзяць у кампетэнцыю камісіі.

14. Камісія правамоцная прымаць рашэнні пры ўмове прысутнасці на пасяджэнні больш за палову яе членаў. Рашэнне камісіі, прынятае па пытаннях парадку дня яе пасяджэння, з'яўляецца абавязковым для выканання структурнымі падраздзяленнямі Інстытута. Не выкананьне (неналежнае выкананне) рашэнні камісіі прыводзіць да адказнасці ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі. 15. Члены камісіі маюць роўныя правы пры абмеркаванні праектаў рашэнняў. Рашэнні прымаюцца простай большасцю галасоў ад агульнай колькасці членаў камісіі, якія прысутнічаюць на пасяджэнні. У выпадку роўнасці галасоў вырашальным з'яўляецца голас старшыні камісіі. Рашэння камісіі афармляюцца пратаколам. 16. У пратаколе ўказваюцца: месца і час правядзення паседжання камісіі; найменне і склад камісіі; звесткі аб удзельніках пасяджэння камісіі, якія не з'яўляюцца яе членамі; парадак дня пасяджэння камісіі, змест разгляданых пытанняў і матэрыялаў; прынятыя камісіяй рашэнні; звесткі аб далучэнні да пратакола пасяджэння камісіі матэрыялах. 17. Пратакол пасяджэння камісіі рыхтуецца ў 10-дзённы тэрмiн з дня яго правядзення, падпісваецца старшынёй і сакратаром камісіі, пасля чаго ў 5-дзённы тэрмін даводзіцца сакратаром камісіі да яе членаў і іншых зацікаўленых асоб.